Ben je 3e jaars student Dubbele Bachelor (DuBa) Geneeskunde en Biomedische Wetenschappen aan de UvA of heb je eerder een biomedische of psychobiologische bachelor gedaan? Dan is de Dubbele Master (DuMa) Geneeskunde en Biomedical Sciences misschien wat voor jou!

Wat is de DuMa?

Het Dubbele Master (DuMa) programma Geneeskunde (GNK) en Biomedical Sciences (BMS) combineert de master Biomedical Sciences (BMS) met de master Geneeskunde (GNK). Het totale DuMa programma is 12 weken langer dan het reguliere master GNK programma.

Voor wie is de DuMa bedoeld?

De DuMa opleiding heeft als doel arts-onderzoekers op te leiden, die in hun professionele carrière basaal biomedisch onderzoek kunnen combineren met klinische werkzaamheden.

In principe ben je tot het DuMa programma toelaatbaar als je:

• de  Dubbele Bachelor Biomedische Wetenschappen/Geneeskunde van de UvA gevolgd hebt, óf
  • als je de bachelor Geneeskunde aan de UvA gevolgd hebt (regulier of het schakelprogramma) én op een eerder moment al een biomedisch of psychobiologisch bachelor programma gevolgd hebt of een equivalent daarvan (aan een andere Nederlandse universiteit) dat toegang kan geven tot de reguliere master Biomedical Sciences aan de UvA.

Wanneer start de DuMa?

Het DuMa programma start ieder jaar met verplichte track specifieke cursussen uit de master Biomedical Sciences van in totaal 12 weken (18 EC), gevolgd door een wetenschappelijke stage van 20 weken (30 EC). Vanaf ongeveer juni/juli in het jaar daaropvolgend kun je dan starten met de master Geneeskunde, maar desgewenst kan dat ook op een later moment.
Tijdens de master Geneeskunde doe je bovendien een literatuurscriptie (12 EC) en schrijf je een Research Proposal (6 EC).

Hoe ziet het studieprogramma van de DuMa eruit?

Wil je in aanmerking komen voor de DuMa of wil je meer informatie?

Neem dan contact op met de coördinatoren van het programma, Dr. Jurgen Seppen (j.seppen@amsterdamumc.nl) als het om het Biomedical Sciences programma gaat of met Prof. dr. Roelof-Jan Oostra (r.j.oostra@amsterdamumc.nl) voor het Geneeskunde programma.

Meld je in ieder geval vóór 30 april, 23.59 uur aan voor de master Biomedical Sciences van de UvA, óók als je nog niet zeker weet of je in september dat jaar met de DuMa wil starten!

Aanmelding voor de master Geneeskunde volgt op een later moment.